Type 3 recensie op Warner TV

Type 3 recensie op Warner TV

achteruitgaan

tussen kettingen UFO En oneindig op kanaal +, parallellen op Disney+, Leah’s zeven leven Op Netflix of film herstel Op Amazon Prime Video stijgt al maanden een golf van Franse genreproducties op streamingplatforms. De werken van science fiction en het fantastische zijn nog steeds niet wijdverbreid in Frankrijk, dus de nieuwe creatie van Simon Astier wordt gepresenteerd als de laatste UFO die wordt opgenomen in de hexagram-seriecatalogus. Indien Formule Bezoekers Het bleek minder origineel dan verwacht, maar desalniettemin een leuk retro popnummer.

afstand Rare dingen die het fictieve ouderwetse filter onderschatte, Bezoekers Zij koos op haar beurt voor een ultraretro, nostalgisch ontwerp. Met een minder meta- en filosofische benadering danUFOloops-compilatie Redelijk subtiele knipoogjes naar klassiekers uit de jaren 80 en 90 Die ze aanroepen als totems en imitaties voor parodiedoeleinden: Die. T. extra verdieping door Steven Spielberg Dus het wordt uniek buitenaardsTerwijl Fox Mulder en Dana Scully uit onbekende bestanden Maak plaats voor het gekke duo Muller en Scola.

De plot gaat ook in op de verhalende clichés van het genre, of het nu gaat om de nachtelijke ontdekking van een vergaan ruimteschip in de jungle, de verdwijning van burgers die zich niet veel zorgen maken over mensen, onverklaarbare verschijnselen die de bevolking treffen of de eeuwige misleidingen van een ‘leger’. ‘.

comeback boyband

Gelukkig is de serie niet tevreden met het opstapelen van luie saluutschoten en rare karikaturen die al zijn weggespoeld door Les Nuls, Kad en Olivier of Le Palmashow (ook op de cast). nauwkeuriger dan het lijkt, Bezoekers Hij neemt de tijd om zijn artistieke leiding en muziektracks van de soundtrack te verzorgen, een beetje flitsend, maar gemakkelijk om te genieten zonder de economie van middelen aan de kaak te stellen. Simon Astier toont ook lovenswaardige aandacht voor detail, vooral met zijn vintage commercials, talloze “paaseieren” verspreid over het scherm of het herhalen van het Warner TV-logo voor de opening van de aflevering in het verleden.

READ  Lou Doillon in haar afgelegen huis met haar baby Laszlo en haar zoon Marlo, een kerst gekenmerkt door pijnlijke afwezigheid

Om het algehele landschap van de klassieke SF-serie compleet te maken, geven de afleveringen ook de voorkeur aan protheses en andere slijmerige materialen met digitale effecten. De serie geeft zichzelf niet alleen een fijn vakmanschap, maar put er tegelijkertijd ook uit vallende plakkerige foto’s van de vlieg waar het dingterwijl we hatelijke wezens introduceren in de buurt van de gezichtseditorsbuitenaards wezen Om de cinefiele poster onder de knie te krijgen. Met deze verschillende patronen maakte Simon Astier Een vermakelijke en leuke popmix somsmaar helaas niet altijd in het oog springend of relevant.

Bezoekers: Foto door Simon AstairePassie in de ogen

Wereldoorlog

Het schrift van de jongere Esther is minder versleten en elegant dan het schrift van de oudere, maar Simon Astier gaat vakkundig om met dwaze en onbeholpen humor. Zonder verstrikt te raken in de reeks onhandige en verrassende grappen, beitelde de scenarioschrijver de dialogen, scherpte de lijnen en verfijnde zijn komische cadans, en vertrouwde op een bemanning die was aangepast voor deze maanplaat. We zien in het bijzonder Tiffin Deviot, die briljant is in haar rol als ondraaglijke echtgenote, Julie Bargton, glamoureus als een vermoeide en het kan me niet schelen ex-vrouw, of Vincent Designs, die zich zeer comfortabel voelt in een geek-op-rand jumpsuit.

Deze Tongue-in-the-cheek teasers bezuinigen op surrealisme Het weerspiegelt de Cornetto-trilogie van Edgar Wright (waarnaar aflevering 1 kort verwees). Bezoekers Frame geleend van hete pluisjes Met een andere gedesillusioneerde agent en hersenloze en onwelkome collega’s in een afgelegen stadje, de dynamiek van een groep oude vrienden versleten door het leven en de methode van buitenaardse invasie. De laatste pub voor het einde van de wereldEvenals de ongekende crisis die met grote ijver werd beheerd als in Shawn van de doden. De gebeurtenissen vinden plaats in Pointe Claire, een fictieve Frans-Amerikaanse stad waarvan je zou denken dat deze uit de diepten van Kentucky kwam, met name de kleding en de lokale politiebusjes.

READ  Christoph Willem maakt gebruik van zijn seksualiteit: de zanger spreekt zonder taboes

Bezoekers: fotoTussen de FBI: Missing in Action en Captain Marlowe

Door een korte sitcom en slechts acht afleveringen op de klok te coördineren, voorkomt de serie dat de serie verzandt in schooljongenshumor, terwijl ze zichzelf een non-stop opeenvolging van gebeurtenissen toestaat, ondanks Het verhaal mist nog een beetje euforie en energie om echt boeiend te zijn. Maar het begin van het verhaal wil zichzelf niet al te serieus nemen, aflevering zes is een zeer welkome en verrassende breuk in toon. Camerabewegingen zijn minder scherp en oordeelkundig, frames zijn beschadigd, de montage glipt weg en de vertelling breekt zijn lijn om verwarring en een paranoïde en psychotische sfeer te creëren die de eerste afleveringen niet hadden voorspeld.

Ondanks de vele overeengekomen, en zelfs verwachte, situationele omkeringen, is het midden van het seizoen vooral een gelegenheid om de echte problemen van het verhaal te onthullen, om verder te gaan dan de karikaturen van de personages, maar ook om echte galactische legendes op te bouwen (en niet alleen voor de lol). Seizoen 2, indien besteld, belooft dit te doen Duw het gruwelijke delirium nog verder en vind de balans tussen ingehouden humor en kosmisch epos. Deze eerste batch doet dus meer om de temperatuur te meten voordat Simon Astier aan de slag gaat.

Elke dinsdagavond drie afleveringen van de serie The Visitors op Warner TV, vanaf 10 mei 2022

Bezoekers: foto