Doe een recensie van de slagen in Eight Beats vóór hun concert

Er wordt algemeen verwacht dat de New Yorkse rockband komende zondag voor het eerst op het festival zal optreden. Van hun zes albums heeft Franceinfo acht nummers geselecteerd om te recenseren vóór hun concert.

Opmerking voor fans: Julien Casablancas en zijn volgers van The Strokes betreden op zondag 27 augustus voor het eerst in hun carrière het grote podium in Rock-en-Seine. Een ongekend concert ter afsluiting van de festivaleditie van 2023. Sinds de oprichting in 1998 heeft de New Yorkse rockband zes albums en een flink aantal nummers uitgebracht. Voordat u in het gat duikt, laat franceinfo Culture u uw klassiekers beoordelen.

1“Is dat het” (2001)

Begin jaren 2000 brachten The Strokes hun debuutalbum uit Is dit de. Full House: The Disc wordt geprezen door publiek en critici, die het zien als een terugkeer naar rockmuziek. volgens waarnemerVeel van de erfgenamen van Julian Casablanca en zijn groep, zoals Franz Ferdinand en de liberalen, zouden niet zo’n succes hebben gekend als er niet Is dit de. In 2019 werden er wereldwijd 2.500.000 exemplaren van het album verkocht.

2“De laatste nacht” (2001)

Nog een nummer van het debuutalbum van The Strokes, Afgelopen nacht Het vertelt over de nachtelijke omzwervingen van een man die zojuist de relatie met zijn vriendin heeft verbroken, en die het beu is haar te horen herhalen dat hij haar niet genoeg aandacht schenkt. Als hij alleen is, wordt hij depressief: “Oh, mensen, ze begrijpen het niet / Nee, vriendinnen, ze begrijpen het niet / In ruimteschepen zullen ze het niet begrijpen.”

3“De klimplanten” (2003)

na twee jaar Is dit deDe beroertes zijn terug kamer in brandDit is een record dat in slechts drie maanden werd opgenomen. De titel van dit nieuwe album is geïnspireerd op de teksten van de band reptielen : De kamer staat in brand en ze fixeert haar haar. (De kamer vat vlam terwijl ze haar haar kamt, noot van de redacteur.) In dit stuk zingt Julián Casablancas over de moeilijkheden van een personage dat gevangen zit tussen de verwachtingen van anderen en zijn verlangen om vooruit te komen volgens zijn eigen regels.

READ  Waar is het kasteel van Montmirail uit "De bezoekers"?

4“De sapdoos” (2005)

In 2005 deden geruchten de ronde dat het New Yorkse kwintet een derde album aan het voorbereiden was. In de herfst, kop pakje sap Het lekte uit tot groot ongenoegen van de groep, die in januari 2006 de langverwachte film uitbracht. Eerste indrukken van het land. Oorspronkelijk gedoopt Dracula-lunch, pakje sap Het wekt de frustratie op van een onbeantwoord verlangen, waarvan je echter onmogelijk kunt scheiden.

5“Je leeft maar één keer” (2005)

in clip Je leeft maar een keer, de streken zijn over elkaar heen gelegd, allemaal in het wit, in een soort metaal. terwijl je de woorden van het refrein zingt, “Oh nee, nee, niet wakker worden.”De muren van de groep raken bedekt met een zwarte substantie. Stromen vloeistof stromen de kamer binnen en de groep uit New York verdrinkt uiteindelijk in dit troebele water. Zoals een verwijzing naar de videoclipHet is gewoon rock-‘n-roll (maar ik vind het leuk) Van de Rolling Stones, terwijl Mick Jagger & Associates spelen in een geleidelijk met mos bedekte kamer.

6Onder dekking van de duisternis (2011)

Van het vierde album van The Strokes hoekenhet adres onder dekking van de duisternis Het doet denken aan het moeilijke vertrek van de man naar het front. Maar anderen hebben ook de spanningen gelezen die soms binnen de groep ontstaan, op de proef gesteld door uitgebreide wereldtournees en allerlei soorten overtredingen. Ik zei altijd dat we verslagen waren, en dat zal ik nooit meer zeggen […] Sta ’s ochtends op en geef allesJulian Casablanca klinkt.

READ  De manager van Napoleon reageert scherp op de kritiek van de Franse pers

7“Het grote gesprek” (2020)

Midden in de COVID-19-pandemie onthult de New Yorkse band hun zesde studioalbum, Het nieuwe abnormaalGeproduceerd door de legendarische Rick Rubin na zeven jaar afwezigheid. De jaren werden gekenmerkt door een sterke kloof tussen de leden van The Strokes, die elk experimenteerden met soloprojecten. Bovenop het toekomstige segment voor De volwassenen zijn aan het woordregisseur Roman Coppola, met wie The Strokes al hebben samengewerkt Het is moeilijk uit te leggen, gisteravond of 12:51.

8“Ode aan de Mets” (2020)

met Ode aan MetsThe Strokes brengen hulde aan een van de beroemdste honkbalteams van New York. Julian Casablancas, een fan van Avid Mets, begon dit artikel in 2016 te schrijven, nadat de ploeg verloor in de National Baseball League. Voor zijn clip wendde de zanger zich tot regisseur Warren Foe, een vaste medewerker aan The Strokes. Onder zijn leiding hebben acht animators het verstrijken van de tijd in kaart gebracht, van de prehistorie tot het oceanische New York City.