Caribe Magazine

Carib Magazine is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Deze voedingsmiddelen verminderen de levensverwachting

Een team van onderzoekers van de Universiteit van Michigan in de Verenigde Staten analyseerde voedingsmiddelen en hun impact op de gezondheid. Sommige gevallen kunnen u letterlijk afsluiten.

Levenspunten behalen…

De betreffende studie is zojuist gepubliceerd in de Online Journal of Research natuurvoedingEn er zijn geleerden Analyseer 5853 voedingsmiddelen om een ​​classificatie te maken, van de meest schadelijke tot de meest gunstige voor de gezondheid. Meer specifiek over de effecten ervan in gewonnen of verloren levensminuten. Een meer directe manier om het geweten te verlichten.

Bovenaan de ranglijst is het duidelijk dat er bepaalde groenten zijn die de consument iets meer dan twee minuten geven. In de top 3 vinden we de vruchten, met een winst van 12 minuten, of Noten en zaden, gemiddeld 25 minuten. Dit is wat voorgerechten de minste schuld kan opleveren. Maar de onbetwiste helden zijn, wat een verrassing, Meng pindakaas en geroosterde jam, bespaar meer dan 33 minuten.

… in ruil voor het verliezen van levenspunten

Integendeel, in de dropzone, van vlees en producten De Fast food die worden weergegeven. En de grote winnaar is Hotdog met 36 minuten verloren levensverwachting. Dat komt volgens de onderzoekers door de aanwezigheid van 61 gram bewerkt vlees. Wat is er beter dan een goede frisdrank bij dit verwoestende gerecht? De laatste scoorde 8 minuten. Interventie tussen hen Vleeswaren, vooral varkensvlees, die 25 minuten knabbelen. Uiteraard ligt rood vlees of pizza niet bovenaan in het mandje (6 en 3 ½ minuut). En slecht nieuws voor ons Fransen, kaasliefhebbers, Camemberbert, Mont d’Or, Saint Nectaire verliezen 1 minuut en 25 seconden van het leven. Gezien ons verbruik kan de score heel snel oplopen.

READ  Stijgende besmettingsgevallen in de Atlantische Pyreneeën: 'We houden de situatie nauwlettend in de gaten' bevestigt ARS 64

Maar alles is een kwestie van evenwicht. Volgens de auteurs van de studie, “ Vervang slechts 10% van je dagelijkse calorieën door rundvlees en vlees Verwerkt met een gevarieerde mix van volle granen, fruit, groenten, noten, peulvruchten en geselecteerde zeevruchten Ze kunnen gemiddeld de ecologische voetafdruk van voedsel van de Amerikaanse consument met een derde verminderen en 48 minuten gezond leven per dag toevoegen. ».

Het belangrijkste is dus om van alles een beetje te eten, maar met mate.