Caribe Magazine

Carib Magazine is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Wat doe je om goede resultaten te krijgen?

Wandelen voor gewichtsverlies helpt niet alleen om gewicht te verliezen door overtollige kilo’s kwijt te raken, maar heeft ook een positief effect op de stemming: daarom is een rustige wandeling in de natuur goed voor lichaam en geest, maar vereist een beetje doorzettingsvermogen om het gewenste te bereiken resultaten. Als je niet van buitensporten houdt, kun je tijdens het koude seizoen ook enkele eenvoudige yoga-oefeningen proberen.

Kun je echt afvallen door te wandelen?

De gezondheid en het welzijn van het lichaam moeten altijd op de eerste plaats komen, maar dit betekent niet dat we extreme sporten moeten doen die niet bij ons passen. Daarom kan het combineren van een stevige wandeling en vooral regelmatig met een gezonde voeding buitengewone resultaten opleveren die we nooit hadden verwacht.

Wandelen is een simpele sport die je ook kunt omschrijven als een heel natuurlijke sport: je hoeft geen topsporter te zijn of jarenlange training achter je te hebben.

Nu ik erover nadenk, we lopen elke dag om naar het werk te gaan, boodschappen te doen, maar ook om met vrienden te gaan winkelen. Zonder het te beseffen, geven we ons lichaam door middel van eenvoudige dagelijkse activiteiten de mogelijkheid om te bewegen en dragen zo in hoge mate bij aan het welzijn ervan. Als we specifieke doelen hebben om af te vallen, kunnen we van wandelen een echte oefening maken: als je het in de loop van de tijd regelmatig oefent, zul je verrast zijn door de resultaten en niet willen opgeven. Wat als het regent of hagelt? Het enige dat je thuis nodig hebt, is een loopband om je dagelijkse stappen te kunnen zetten, ook op de dagen dat je niet naar buiten wilt.

READ  Blootstelling aan vervuilde lucht schaadt de mentale functie

Motiverende tips om elke dag te beginnen met wandelen

Het klinkt misschien triviaal, maar we hebben enkele eenvoudige tips samengesteld die zelfs de meest luie onder ons kunnen opvrolijken. Met de juiste motivatie heb je geen excuses meer: ​​lopen!

Kies schoenen die bij jouw wensen passen: Dit is vooral belangrijk zodat je niet na een paar meter met pijnlijke voeten komt en meteen het idee opgeeft om door te gaan. Het kiezen van de juiste schoenen helpt je ook om je voeten niet nat te maken in de regen en niet uit te glijden als de grond nat is.

Het is bewezen dat het kopen van nieuwe sportkleding de motivatie verhoogt. Kies sportkleding die ademend en waterdicht is.

Houd je voortgang bij met een sporthorloge met stappenteller of enkele apps die je op je smartphone kunt downloaden. Dag in dag uit je resultaten monitoren geeft je meer motivatie.

Zet je favoriete playlist op, doe een koptelefoon in je oren en maak je hoofd leeg. Muziek kan wonderen doen en je vullen met positieve energie.

Verander indien mogelijk uw reisroutes van dag tot dag, zodat u altijd nieuwsgierig bent om nieuwe plaatsen te ontdekken.

Een kleine rugzak, funpack of armband is perfect voor het opbergen van de weinige persoonlijke spullen die je mee moet nemen: je mobiele telefoon, sleutels en een kleine waterfles zijn meer dan genoeg.

Als het zomer is, vergeet dan niet om zonnebrandcrème aan te brengen om zonnebrand te voorkomen: je moet het eigenlijk het hele jaar door doen en de beschermingsfactor van de crème aanpassen aan het seizoen. Aan de andere kant, bescherm jezelf in de winter goed met een muts, handschoenen en nekwarmers om seizoensziektes te voorkomen.

READ  Een toename van het aantal ziekenhuisopnames, een afname van het infectiepercentage, vaccinatie ... We evalueren de epidemie

Wandelen om af te vallen: regels om fouten te voorkomen

Als je besluit van wandelen je bondgenoot te maken om af te vallen en fit te worden, zijn hier de regels die je moet volgen om fouten te voorkomen.

Lopen in een snel en continu tempo.

Houd een constant tempo aan tijdens uw wandeling.

Streef ernaar om uw “uithoudingszone” te bereiken, die tussen 60-75% van uw maximale hartslag ligt (maximale hartslag in één minuut). Hierdoor kun je vet verbranden. Als je kortademig bent, betekent dit dat je voorbij je uithoudingszone bent en het beter is om te vertragen. Aan de andere kant, als je beetje bij beetje begint te zweten en je spieren voelt opwarmen en energie krijgen, zal het ritme perfect zijn en moet je doorgaan.

Voor degenen die nog nooit hebben gesport of niet in goede conditie zijn, is het altijd het beste om niet “in de vierde versnelling te beginnen”, maar geleidelijk vooruit te gaan: wissel 2 minuten stevig wandelen af ​​met 30 seconden langzaam wandelen, in deze methode als u als sedentair persoon zul je gemakkelijker de beat kunnen bereiken die bij je past.

Zorg ervoor dat je voet stevig op de grond staat, van hiel tot teen: dit is erg belangrijk om problemen met je spieren, banden en gewrichten te voorkomen.

Concentreer u op het trainen van uw dijspieren zonder uw knie te belasten. Je benen mogen niet te stijf zijn.

Hetzelfde geldt voor de schouders: probeer ze soepel en laag te houden, zodat de spanning in de nek en schouderbladen loskomt.

READ  Kunt u de fout in minder dan 8 seconden vinden?

Buig je armen en probeer hun beweging te coördineren met de beweging van je benen.

De laatste, maar zeer belangrijke regel: let op je ademhaling. Adem in door je neus en adem uit door je mond om te voorkomen dat je keel snel uitdroogt. Adem door je buik en middenrif te beheersen.

* Presse Santé streeft ernaar gezondheidskennis over te brengen in een voor iedereen toegankelijke taal. In ieder geval kan de verstrekte informatie het advies van een gezondheidsprofessional niet vervangen.

Vind je onze inhoud leuk?

Ontvang onze nieuwste releases gratis en elke dag rechtstreeks in je inbox