Ezviz HB8 2K+ review: een externe batterijgevoede camera die bijna compromisloos is

De HB8 2K+ bevat een 4MP-sensor waarmee hij tot 2560 x 1440 pixels kan opnemen. Omdat het gemotoriseerd is, heeft Ezviz het misschien nutteloos gevonden om een ​​ultragroothoeklens als aanvulling aan te bieden. De geselecteerde biedt nog steeds een gezichtsveld van 100 graden diagonaal – nog steeds 116 graden lager dan bijvoorbeeld de BC1C 2K+. Aan de andere kant biedt het iets dichterbij opnamen, met minder vervorming, terwijl de motor een rotatie van 340 graden mogelijk maakt.

Daarnaast biedt de nieuwe Ezviz camera nachtzicht in zwart-wit dankzij de infrarood leds, maar ook in kleur dankzij de projector. Met de app kun je van de ene naar de andere overschakelen en biedt ook lagere definities en kleurprofielen voor meer of minder verzadiging. Aan de andere kant is er geen HDR-modus in zicht.

Om de beeldkwaliteit van de Ezviz HB8 2K + te illustreren, hebben we besloten om hem te verzetten tegen een andere batterijgevoede camera die zichzelf al heeft bewezen in ons lab, namelijk Nest Cam (drums) Van Google, door records van de twee formulieren te vergelijken.

in een dag

Tussen de 4MP-sensor en de moeilijke omgang met functies en contrast, lijkt de Ezviz-camera rijkere beelden te leveren dan zijn concurrentie. Als we foto’s van de Nest Cam wat dichterbij bekijken, zien we dat het detailniveau iets hoger ligt, ondanks de “slechts” 2MP sensor. De minder agressieve behandeling zorgt voor een beter behoud van de beste elementen, ten koste van het colorimetrieverloop. Tijdens gebruik is het verschil vaag en de twee camera’s maken het mogelijk om een ​​persoon vrij gemakkelijk te identificeren.

Google Nest Cam (batterij)
Ezviz HB8 2K +

nacht

Wanneer de lichten uitgaan, heeft de HB8 2K+ 3 seconden nodig om het nachtzicht te activeren. Dat is een seconde sneller dan de Nest Cam, en toch relatief snel. De beeldkwaliteit blijft dicht bij infrarood, maar het voordeel gaat naar de kant van de Ezviz-camera: hij kan meer details vastleggen, ondanks het feit dat hij meer dan gemiddeld beheert voor hoogtepunten.

Google Nest Cam (batterij)
Ezviz HB8 2K +

Het heeft ook het voordeel dat het ’s nachts kleurenbeelden kan presenteren dankzij de ingebouwde projector, waardoor extra aanwijzingen worden gegeven voor het identificeren van een persoon. Als we winst in detail soms als beloning zien, zoals bijArgus 3 Pro van Reolink of BC1C Op Ezviz is het niet zo duidelijk bij de HB8 2K+ met zijn zeer effectieve infraroodvisie, behalve de rode elementen natuurlijk.

Nachtzicht Z&W
kleur nachtzicht

Het activeren van de schijnwerpers had weinig effect op de nachtelijke identificatietest: in beide gevallen konden we een gezicht identificeren tot op ongeveer 4,50 meter afstand van de camera. Een zeer goed resultaat dat het recht voor de Google Camera plaatst, wat ons van zijn kant in staat stelde een gezicht tot op 4 meter afstand te identificeren.

De Ezviz HB8 2K+ is ook zeer effectief als het gaat om activiteitsdetectie, omdat het ons, net als de Nest Cam, tot de grenzen van ons laboratorium bracht: 10 meter lang nu, tegenover 9 meter eerder. Er moet echter worden opgemerkt dat het bij deze oefening minder effectief was met zijn infraroodzicht, omdat het slechts onze bewegingen op 8 m afstand aangaf, hoewel de PIR-sensor goed reageerde op bewegingen op afstand. Het activeren of deactiveren van detectie in menselijke vorm veranderde deze resultaten niet.

READ  Na een raketlancering moesten de astronauten van het internationale ruimtestation zich verstoppen: wat gebeurde er?