Caribe Magazine

Carib Magazine is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Dit dieet voegt volgens deze voedingsdeskundige “10 jaar levensverwachting” toe

Dit dieet voegt volgens deze voedingsdeskundige “10 jaar levensverwachting” toe

Sommige kleine veranderingen zijn volgens hen voldoende om langer te leven.

Een uitgebalanceerd dieet is essentieel om ons lichaam gezond te houden. Maar het is niet altijd gemakkelijk om te weten wat ons lichaam nodig heeft. Maar door onze eetgewoonten nu te verbeteren, kunnen we onze gezondheid vandaag en morgen verbeteren. Dit is het idee verdedigd door Dr. Federica Amati, hoogleraar voeding: “80% van de chronische ziekten kan worden voorkomen door veranderingen in voeding en levensstijl. Ons lichaam ontwikkelt, verandert en past zich op natuurlijke wijze aan naarmate we ouder worden, maar we verwachten dat ons dieet hetzelfde blijft.” Ali legt het uit Instagram.

Naarmate we ouder worden, worden voedingsstoffen echter moeilijker op te nemen en te gebruiken in het lichaam: “Over het algemeen worden we resistenter tegen insuline. Insuline is een hormoon dat heel belangrijk is voor de opname van alle voedingsstoffen in de cellen. Daarom wordt het consumeren van meer eiwitten aanbevolen voor oudere mensen.” Maar dit is niet genoeg.

Gebaseerd op Het werk van professor John MathersDe wetenschapper legt uit dat het mogelijk is om je levensverwachting met 10 tot 11 jaar te verlengen door simpelweg vanaf je veertigste je eetpatroon te veranderen. In het onderzoek van professor Mathers werd gekeken naar de dosis-responsrelaties tussen de consumptie van vijftien voedselgroepen en de sterfte. Zijn team constateerde vervolgens dat bepaalde veranderingen in het voedingspatroon verband hielden met een stijging van de levensverwachting van 5 tot 10 jaar voor deelnemende vrouwen en mannen van 40 jaar. “40 jaar is geen magisch getal, je kunt op 40-jarige leeftijd 11 jaar aan je leven toevoegen, maar op 70-jarige leeftijd kun je ook tot 6 jaar optellen” Dr. Amati bevestigde dit.

READ  Te vermijden voedingsmiddelen om sneller af te vallen

Dus wat moeten we doen om langer te leven? “Voeg in feite meer fruit, meer groenten, meer peulvruchten, meer noten en meer zaden toe.” De voedingsdeskundige antwoordde. Het komt neer op het volgen van de principes van het beroemde mediterrane dieet. “Zorg ervoor dat elke maaltijd een zeer goede bron van plantaardige eiwitten bevat, of soms eieren of vette vis, als maaltijdbereiding Bonen, linzen en volle granen. Deze voedingsmiddelen zijn geweldig om ons op natuurlijke wijze te voeden en te hydrateren, wat de levenskwaliteit van een persoon kan verbeteren, vooral naarmate hij ouder wordt.