D-Link DCS-8635LH review: een gemotoriseerde buitencamera die compact en responsief is

D-Link rustte de gemotoriseerde buitencamera uit met een 4MP-sensor en een groothoeklens waarmee hij beelden tot 2560 x 1440 pixels kan leveren bij een horizontale kijkhoek van 105 graden. Tijdens onze tests liet Live ons echter alleen genieten van de meest volledige definitie. Daarom zijn monitoringopnamen die door detectie worden afgespeeld niet groter dan 1920 x 1080 pixels, of ze nu op een geheugenkaart of in de cloud worden opgeslagen. Merk op dat het in het eerste geval ook mogelijk is om de resolutie te verlagen naar 1280 x 720 pixels om ruimte te besparen. Bij de cloud wordt geen kwaliteitsaanpassing aangeboden, de toegewezen ruimte wordt berekend op uurbasis (7 of 14 dagen afhankelijk van de formule).

Het zou echter leuk geweest zijn om in ieder geval de afspeelkwaliteit te kunnen kiezen om gemakkelijker toegang te krijgen tot opnames in geval van een slechte verbinding. Het is waarschijnlijk mogelijk om van 2K te genieten met een ONVIF-recorder, maar we hadden er geen bij de hand. Dus kozen we ervoor om onze Full HD-opnamen te bewaren voor de gebruikelijke vergelijking, die hier in strijd is met de camera HB8 2K+ Van Ezviz tot D-Link, zoals altijd met foto’s gemaakt bij daglicht en in het donker. De DCS-8635LH biedt natuurlijk infraroodzicht, maar er is geen projector of andere opties, noch voor belichtingscorrectie, noch voor colorimetrie.

dag

Ezviz HB8 2K+
D-Link DCS-8635LH

De D-Link-camera levert een behoorlijke beeldkwaliteit. Hoewel gedefinieerd op 1080p, biedt het fragment dat voor deze vergelijking is geselecteerd een goed detailniveau. De Ezviz-camera doet het met zijn 2K-beelden zeker iets beter, maar vooral in belichtingsmanagement en beeldverwerking springen de twee modellen eruit. Onze fotoscène lijkt overbelicht op de foto van de DCS-8635LH, waarbij veel informatie in heldere gebieden verloren gaat, terwijl de sterke scherpte van de Ezviz-camera ervoor zorgt dat details beter naar voren komen in het beeld.

nacht

Ezviz HB8 2K+
D-Link DCS-8635LH

Helaas is het niet het infrarood zicht dat de DCS-8635LH in staat stelt stroom om te zetten. Als de HB8 2K+ erin slaagt om dankzij zijn eigenschap een detailniveau te behouden dat vergelijkbaar is met het niveau dat overdag wordt waargenomen zodra hij in de duisternis valt, dan is dat verre van het geval voor de D-Link-camera. Het portret van laatstgenoemde mist scherpte en veel details versmelten met de achtergrond, met name de fijnste gelaatstrekken. Het kan dus moeilijk zijn om een ​​indringer te herkennen bij nachtelijke opnames, en we kunnen eraan toevoegen dat er hier geen projector is om over te schakelen naar kleurenzicht zoals bij de Ezviz-camera.

Wat we zagen in de fotoscène werd bevestigd tijdens onze identificatietest. Het is moeilijk om een ​​gezicht van meer dan 3 meter te herkennen op beelden die zijn vastgelegd door de D-Link DCS-8635LH en gezien in infrarood, terwijl een persoon van meer dan 4 meter kan worden geïdentificeerd met het Ezviz-model. Deze matige beeldkwaliteit weerhoudt de D-Link camera er echter niet van om detectie te bieden. Bewegingen worden gedetecteerd vanaf het einde van ons laboratorium, d.w.z. op 10 meter afstand, en mensen op 9 meter afstand dankzij kunstmatige intelligentie. Er moet ook worden opgemerkt dat infraroodzicht na 3 seconden in het donker wordt ingeschakeld.

READ  De elektronische opening van 's werelds grootste traditionele tentoonstelling gewijd aan videogames