Een goede lichaamsbeweging kan patiënten helpen bij het bestrijden van leververvetting. Het is effectiever dan medische behandeling.

Wat is leververvetting?

Veel mensen lijden aan niet-alcoholische steatohepatitis of NASH in het Engels. Deze ziekte wordt gekenmerkt door de ophoping van vet in de lever en de ontsteking ervan. Dus, volgens het National Institute of Health and Medical Research, In Frankrijk zouden meer dan 200.000 mensen zijn getroffen. Meestal verschijnen dit soort symptomen bij alcoholisten.

Echter, Als het niets met alcohol te maken heeft, zijn het vooral mensen met diabetes type 2 die er last van hebben. Indien onbehandeld, kan deze ziekte het risico op kanker verhogen. Ook heeft het Penn State College of Medicine onderzoek gedaan naar de bestrijding van leververvetting. Een naam die ook wordt gegeven aan niet-alcoholische steatohepatitis.

Meta-analyse over hoe leververvetting kan worden bestreden

Hepatische lipiden zijn vetten die zich ophopen in de lever. Volgens onderzoekers van het Penn State College of Medicine kan een flinke dosis regelmatige lichaamsbeweging de snelheid van deze vetten verminderen. Om tot deze conclusie te komen, voerden ze een meta-analyse uit, dat wil zeggen een combinatie van verschillende onderzoeken.

Dus, Onderzoekers van deze instelling combineerden gegevens uit 14 studies van 551 patiënten met leververvetting. Het doel was toen om resultaten te verkrijgen die als “klinisch significant” konden worden omschreven. En dat is het minste wat we kunnen zeggen De gegevens stelden niet teleur. In feite zou lichaamsbeweging drie en een half keer effectiever zijn dan standaard klinische behandelingen bij het bestrijden van leververvetting.

READ  Weer, verwarming en gebrek aan elektriciteit.. Wordt het in de herfst en winter koud? Dit zijn de temperaturen die experts hebben voorspeld

Sportfrequentie is noodzakelijk om leververvetting te bestrijden

Lichaamsbeweging is niet voldoende om het niveau van levervet aanzienlijk te verminderen. Eigenlijk zou dit met een bepaalde frequentie per week moeten gebeuren. Dus, De resultaten lieten een significante verbetering zien bij patiënten die 150 minuten per week wandelden. Daarom heeft dit onderzoek het mogelijk gemaakt om de effectiviteit van deze activiteit in de strijd tegen leververvetting aan te tonen.

In werkelijkheid, Artsen kunnen deze frequentie van fysieke activiteit nu voorstellen als alternatief voor of aanvulling op klinische behandelingen. Bovendien bevestigt Jonathan Stein, MD, hoogleraar geneeskunde aan Penn State Health Milton S. Hershey Medical Center dit. Er is minstens een half uur per dag, vijf keer per week stevig wandelen of fietsen nodig om effectief te zijn.