Caribe Magazine

Carib Magazine is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

11 minuten “dom” lopen kan ervoor zorgen dat je langer leeft

11 minuten “dom” lopen kan ervoor zorgen dat je langer leeft

Een nieuwe wetenschappelijke studie toont aan dat 11 minuten per dag “stom” lopen gunstige effecten heeft op het lichaam.

Sarcasme doodt niet, integendeel. Dit is op de een of andere manier de conclusie van een recente studie gepubliceerd in het British Medical Journal en gerapporteerd Zon. Volgens haar zal dagelijks “op een domme manier” wandelen gunstige effecten hebben op het lichaam. Concreet zullen overdreven stappen zoals die in de beroemde Monty Python-schets (video hieronder, als je de referentie niet hebt) ervoor zorgen dat we meer calorieën verbranden, onze fysieke fitheid verbeteren en het risico om jong te sterven verminderen.

Om tot deze conclusie te komen, rekruteerden de onderzoekers 13 gezonde volwassenen in de leeftijd van 22 tot 71 jaar, zonder voorgeschiedenis van hart- of longziekte en zonder bekende loopstoornis. Ze voerden drie soorten lopen uit, maar slechts één type resulteerde in een significant hoger energieverbruik dan normaal lopen. Het wordt een “theezakje” genoemd en bestaat uit vooruitgaan met licht gebogen benen, onderbroken door hoge trappen en achterwaartse sprongen.

Video – The Health Book – Dr. Christian Recchia: “Sport is erg cool. Maar zonder een goed dieet kan het erger zijn dan wat dan ook”

“Een krachtige manier om conditie te verbeteren”

“De sitcom heeft misschien onbedoeld een effectieve manier aangeraakt om de conditie te verbeteren.” Tegelijkertijd zou men zich 11 minuten per dag aan deze activiteit moeten overgeven om het risico op overlijden met 10% te verminderen, legt de auteur van de studie, professor Glenn Gesser, van de Universiteit van Arizona in de Verenigde Staten uit.

READ  3 tips van een voedingsdeskundige om te stoppen met het eten van tussendoortjes

Ondanks meerdere wijdverbreide campagnes om de fysieke fitheid te verbeteren en mensen aan te moedigen meer te bewegen, is de wereldwijde inactiviteitsgraad de afgelopen 20 jaar niet veranderd. Zoals de regering aangeeft Websitemoet u geleidelijk proberen om per dag ten minste 30 minuten lichamelijke activiteit van matige tot krachtige intensiteit te bereiken.

filmpje – Servani Hoddyard, die lijdt aan een verhoogde seksuele lust: “De persoon die mij van sport zou beroven, is nog niet geboren”